بصیرت

مسیری که می خواهد سبب افزایش معرفت گردد.

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَيْهِ وَعَلى آبائِهِ في هذِهِ السّاعَةِ وَفي كُلِّ ساعَةٍ وَلِيّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَليلاً وَعَيْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فيها طَويلاً

بصیرت

مسیری که می خواهد سبب افزایش معرفت گردد.

حدیث موضوعی
بصیرت
این وبلاگ جهت معرفت افزایی بهتر و مفیدتر توسط طلبه ای کوچک راه اندازی شده است.
این وبلاگ منتظر نظرات راهگشای همه صاحبان فکر و اندیشه خواهد بود و آنها را در مسیر معرفت افزایی به کار خواهد زد.





Powered by WebGozar

آیه قرآن مهدویت امام زمان (عج)
کد لحظه شمار غیبت امام زمان برای وبلاگهای مهدویت
حدیث موضوعی
آخرین نظرات
  • ۲۴ تیر ۰۰، ۱۱:۱۵ - آلپ صنعت
    عالی
دانشنامه عاشورا
نویسندگان
وصیت شهدا
پیوندها
طبقه بندی موضوعی

فقط با قرآن سخن مى‏ گوید.!!!

سه شنبه, ۱۴ بهمن ۱۳۹۳، ۱۰:۲۳ ق.ظ

ابوالقاسم قشیرى مى‏ گوید:
از کاروان حج عقب مانده بودم،
 ناگاه زنى را دیدم که او نیز در صحرا، حیران و سرگردان بازمانده بود. از او پرسیدم: تو کیستى؟
گفت: «وَقُلْ سَلامٌ فَسَوْفَ یَعْلَموُنَ»؛
 «و بگو: سلام بر شما، پس به زودى خواهند دانست.»
(زخرف: 89)

پس سلام کردم و دوباره پرسیدم:
 در این بیابان چه مى‏ کنى؟
گفت: «مَنْ یَهْدِ اللَّهُ فَما لَهُ مِنْ مُضِلٍّ»؛
«هر کسى را که خدا هدایت کند،
هیچ گمراه کننده‏ اى نخواهد داشت».
(الزُّمُر: 37)

گفتم: آیا از آدمیانى یا از پرى؟
گفت: «یا بَنى آدَمَ خُذُوا زِینَتَکُمْ عِنْدَ کُلِّ مَسْجِدٍ»؛
«اى فرزند آدم! زینت خود را به هنگام مسجد، با خود بردارید». (اعراف: 31)

گفتم: از کجا مى‏ آیى؟
گفت: «یُنادَوْنَ مِنْ مَکانٍ بَعِیدٍ»؛
«از راه دور صدا زده مى‏ شوند».
(فُصّلت: 44)

گفتم: به کجا مى‏ روى؟
گفت: «وَللَّه عَلَى النّاسِ حِجُّ الْبَیْتِ»؛
«بر مردم واجب است که به خاطر خدا، آهنگ خانه او (حج) کنند». (آل عمران: 97)

گفتم: چند روز است از منزل حرکت کرده و در راهید؟
گفت: «وَلَقَدْ خَلَقْنَا السَّمواتِ وَالْأَرْضَ وَما بَیْنَهُما فِى سِتَّةِ أیّامٍ»؛
«ما آسمان‏ها و زمین و آنچه را در میان آنهاست
در شش روز آفریدیم».
(ق: 38)

گفتم: آیا غذا و طعام میل دارى؟
گفت: «وَما جَعَلْناهُمْ جَسَداً لا یَأکُلوُنَ الطَّعامَ»؛
 «آنان را پیکرهایى که غذا نمى‏ خورند قرار ندادیم».
(انبیاء: 8)

پس از غذاى خود به ایشان دادم، تناول کرد؛
سپس خواهش کردم که اکنون در راهْ رفتن عجله کن.

گفت: «لا یُکَلِّفُ اللَّهُ نَفْساً إِلّا وُسْعَها»؛
«خداوند هیچ‏کس را جز به اندازه تواناییش تکلیف نمى‏ کند».
 (بقره: 286)

گفتم: بیا بر مرکب من و بر کنار (یا پشت) من سوار شو.
گفت: «لَوْ کانَ فِیهِما آلِهَةٌ إِلَّا اللَّهُ لَفَسَدَتا»؛
«اگر در آسمان و زمین، جز اللَّه خدایان دیگرى بودند،
 فاسد مى‏ شدند».
(انبیاء: 22)

به ناچار پیاده شدم و او را بر مرکب خود سوار کردم.
گفت: «سُبْحانَ الَّذى سَخَّرَ لَنا هذا»؛
«پاک و منزه است کسى که این [مرکب‏] را براى ما مسخّر [در اختیار ما] قرار داد».
(زخرف: 13)

هنگامى که به قافله رسیدیم، گفتم:
 آیا کسى را در این کاروان دارى؟
گفت: «یا داوُدُ إِنّا جَعَلْناکَ خَلِیفَةً فِى الْأَرْضِ»؛
«اى داود! ما تو را خلیفه و نماینده خود در زمین قرار دادیم».
(ص: 26)
«وما مُحَمَّدٌ إِلّا رَسوُلٌ»؛ «محمد، فقط فرستاده خداست».
(آل عمران: 144)
«یا یَحْیى‏ خُذِ الْکِتابَ»؛
«اى یحیى! کتاب خدا را با قوّت بگیر».
(مریم: 12)
«یا موُسى‏ إِنّى أَنَا رَبُّکَ»؛
«اى موسى! من پروردگار توام».
 (طه: 11 و 12)

این بانو با تلاوت این چهار آیه مى‏ خواست
 به من بفهماند که من چهار فرزند دارم و نام‏هاى آنان:
 داود، محمد، یحیى و موسى است.

بنابراین،
من نیز میان کاروان رفتم و نام چهار تن از پسران وى را صدا زدم. چهار جوان را دیدم که به سمت آن بانو در حرکتند.
از بانوى بزرگوار پرسیدم: این جوانان کیانند؟
گفت: «الْمالُ وَالْبَنُونَ زِیْنَةُ الْحَیوةِ الدُّنْیا»؛
 «مال و فرزندان، زینت زندگى دنیاست».
(کهف: 46)

وقتى فرزندانش پیش او آمدند، به آنها گفت:
«یا أَبَتِ اسْتَأْجِرْهُ إنَّ خَیْرَ مَنِ اسْتَأجَرْتَ الْقَوِىُّ الأَمِینُ»
 (قصص: 26)

اى پدر! او را استخدام کن، زیرا بهترین کسى را که مى‏ توانى استخدام کنى، کسى است که قوى و امین باشد.

آن‏گاه آن جوانان در حد کفایت به من احسان کردند.
سپس گفت:«وَاللَّهُ یُضاعِفُ لِمَنْ یَشاءُ»
 (بقره: 261)
و خداوند براى هر کسى که بخواهد
 [و شایستگى داشته باشد] دو یا چندین برابر مى‏ کند.

دوباره فرزندانش بر احسان و انعام خود افزودند.
از جوانان پرسیدم: این زن کیست؟
گفتند: ایشان مادرمان، فضّه، جاریه (خادمه)
 حضرت فاطمه زهرا علیها السلام است
که بیست سال است فقط با قرآن سخن مى‏ گوید.

با کاروان شام، ص:155 تا 158

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی